ما در این مقاله میخواهیم در مورد سنگ مارمونایت اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سنگ مارمونایت یک برند ایرانی است که به تولید صفحه های رویه میز و کابینت می پردازد. سنگ مارمونایت از ترکیب دو متریال محبوب در بازار یعنی کورین و کوارتز ساخته شده است و برای بسیاری از پروژه ها میتوان از آن استفاده کرد.

در حالی که در شرایط اقتصادی ایران برند های خارجی در بازار کم شده اند، سنگ مارمونایت توانسته است با ویژگی های خوب و قیمت ارزان تری که دارد، مشتریان زیادی را جذب خود کند. با این وجود مارمونایت هم عیب و ایرادی دارد و به مانند هر متریال دیگری دارای مزیت ها و معایبی است.

سنگ مارمونایت چه مزایایی دارد؟

بسیار سخت و مقاوم:

رویه سنگ مارمونایت از سنگ کوارتز ساخته شده است. کوارتز ساخته شده از سیلیس است که پس از الماس سخت ترین متریال موجود در جهان است. به همین علت است که سطح سنگ مارمونایت در برابر ضربه بسیار مقاوم و سخت است و به سختی خط و خراش برمیدارد.

مقاوم در برابر مواد شیمیایی

سطح مارمونایت در برابر ۹۹ درصد مواد شیمیایی و اسیدی مقاوم است. به همین علت است که تمیز کردن و همچنین نگه داری آن بسیار آسان و راحت است. این درصد در سنگ کورین کمتر است.

طرح و رنگ منحصربه فرد:

سنگ های مارمونایت با طرح های رگه دار و خط دار یا ابر و بادی معروف هستند.
طرح هایی که تا پیش از این فقط در سمپل برند های خارجی دیده می شود.

نصب آسان:

پنل مارمونایت دارای سطحی بسیار سخت است، اما به راحتی میتوان آن را نصب کرد و پس از نصب به ساب و پولیش نیازی ندارد.

نگه داری آسان حتی رنگ های تیره:

نگه داری رنگ تیره سنگ کورین در برخی موارد سخت و مشکل ساز است، اما تمیز کردن و مراقبت کردن از سنگ مارمونایت و کوارتز بسیار آسان و راحت است چه رنگ آن روشن باشد و چه تیره.

بدون درز:

سنگ کوارتز هنگام نصب کاملا بدون درز در نمی آید. اما کورین را با پولیش میتوان کاملا بدون درز و یکپارچه درآورد.
صفحه کابینت مارمونایت به این دلیل که ضخامت رویه کوارتزی آن کم است تا حدی درز بین اتصال ورقه ها را میتوان در ان محو کرد.

معایب سنگ مارمونایت

محدودیت رنگ و طرح

سنگ مارمونایت با ۴ فینیش سطحی، از خیلی نرم تا فوق برجسته، عرضه می شود و از این نظر این محصول را شبیه به سنگ های طبیعی دانسته اند.
با این حال سمپل های مارمونایت فقط در ۱۲ طرح و رنگ موجود است، و در مقایسه با برند های مطرح کورین و کوارتز که در ۱۰۰ طرح و رنگ مختلف عرضه می شوند، طیف انتخاب محدود تری دارند.
به طور مثال، طرح های تک رنگ و سالید در نمونه های سنگ مارمونایت دیده نمی شود.
البته در میان همین طرح های محدود، صفحاتی شبیه به سنگ کوارتز سایلستون اسپانیا را میتوان مشاهده کرد.

آسیب پذیری و ترمیم ناپذیری مارمونایت

از جمله معایبی که برای سنگ مارمونایت بیان شده است، درزدار بودن اجرای این صفحه سنگی است که نمیتوان ان را مانند متریال کورین به طور یکپارچه اجرا کرد.
علت این امر را به لایه رویی کوارتز نسبت داده اند که هر چند موجب سختی بیشتر مارمونایت شده است اما امکان اجرای یک دست و بدون درز را در این سنگ از بین برده است.

علاوه بر این، همین لایه رویی موجب شده است که سنگ در صورتی که خط و خراشی بر روی ان ایجاد شود قابلیت ترمیم نداشته باشد. به همین دلیل، اگر سنگ مارمونایت ساییده شود و یا ترک بردارد، برای تجمع آلودگی محلی به وجود می آید و سطح سنگ دیگر بهداشتی محسوب نمی شود.

دلیل مزیت مارمونایت نسبت به دیگر سنگ ها مصوعی چیست؟

مشخصه اصلی سنگ مارمونایت، طرح های درشت و رگه دار آن است. سمپل های مارمونایت عموما شبیه به سمپل های کوارتز سایلستون هستند.

از انجا که برند سایلستون در حال حاضر به دلیل نوسانات قیمت دلار بسیار گران تمام می شود، لذا سنگ مارمونایت با طرح و نقش های زیبا برای بازار ایران جایگزین خوبی خواهد بود.
در واقع علت اصلی خرید پنل مارمونایت توسط مشتریان و طراحان، منحصربه فرد بودن آن است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

کاربرد سنگ مارمونایت

سنگ های مارمونایت همان کاربرد های معمول برای سطوح را دارند. و با توجه به مزایای بیشماری که دارند، خیلی زود در ساختمان های مسکونی و تجاری جای خود را باز کرده اند. از جمله کاربرد های مارمونایت به شرح زیر است:

صفحه روی کابینت آشپزخانه

صفحه روی جزیره آشپزخانه

سنک ظرفشویی و روشویی

میز کار در آزمایشگاه ها و رستوران ها

میز اطلاعات و منشی

روشویی کابینتی سرویس بهداشتی

صفحه کابیت مارمونایت چگونه نصب می شود؟

صفحه کابینت مارمونایت با وجودی که رویه کوارتزی دارد اما شبیه به صفحه کابینت کورین نصب می شود. با این تفاوت که پس از این که نصب شود دیگر به پولیش سطح آن نیازی نیست. ابزار آلات نصب کورین، برای نصب صفحه کابینت مارمونایت نیز کاربرد دارند.

همچنین سنگ مارمونایت برای آشپزخانه های سبک کلاسیک و درآوردن ابزار پله بسیار خوب و مناسب هستند.

یکی از خواص استثنایی سنگ کورین این است که پس از نصب هیچگونه درزی ندارد. مارمونایت به خاطر رویه کوارتزی که دارد نمیتواند که به طور کامل بدون درز درآید.
اما به خاطر مغزی کورین آن، عمق این درزها کمتر می شود.

قیمت سنگ مارمونایت

از نظر قیمتی سنگ های مارمونایت با کورین ها و کوارتز های گران قیمت ایرانی برابری میکنند. پس نمیتوانیم آن ها را سنگ های ارزان قیمت معرفی کنیم.

مارمونایت سنگ گران قیمتی است که در بیشتر خانه های لوکس ایرانی مورد استفاده قرار میگیرد. بسیار زیبا است و همچنین تنوع طرح در ان بسیار زیاد است. اما باید دقت داشته باید که شاید کیفیت آن به اندازه سنگ کورین و کوارتز نباشد.

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم در مورد سنگ مارمونایت اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم و شما دانستید که سنگ مارمونایت یک برند ایرانی است که به تولید صفحه های رویه میز و کابینت می پردازد. و همچنین با مزایا و معایت سنگ مارمونایت نیز آشنا شدید

اگر قصد خرید سنگ مارمونایت را دارید میتوانید به سایت مراجعه کنید و رنگ و طرح مورد نظرتان را انتخاب و سفارش خود را نهایی کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *