دوپونت کورین
دوپونت، (به انگلیسی: DuPont) شرکت صنایع شیمیایی آمریکایی است، که در ماه ژوئیه ۱۸۰۲ به عنوان یک کارخانه تولید باروت توسط ایلودر ایرنه دوپونت تاسیس شد.
شرکت دوپونت، در سال ۲۰۰۹ سومین شرکت شیمیایی جهان، بر اساس ارزش بازار و نهمین شرکت شیمیایی، از نظر میزان درآمد بوده است. سهام این شرکت، جزئی از میانگین صنعتی داو جونز می‌باشد.
در قرن بیستم، دوپانت بسیاری از پلیمرها را توسعه داد، مانند: وسپل، نئوپرین، نایلون، کوریان، تفلون، مایلار، کولار، پلی تترافلوئورواتیلن، فیبر، نومکس، تیوک، سورونا و لای کرا. دوپانت، فرئون (کلروفلوئوروکربن) را توسعه داده که از آن در صنعت یخچال سازی استفاده فراوانی شد. بعدها تغییراتی در ساختار آن ایجاد نمود، تا بیشتر با محیط زیست سازگار باشد. این شرکت همچنین در رنگدانه‌های مصنوعی از جمله کروم فلایر را نیز، توسعه داد.
مارک‌های تجاری شرکت دوپونت، بر روی مواد تولید شده بسیاری، ماندگار شده‌است. از موادی که برای اولین بار توسط این شرکت تولید شده‌است می‌توان به فیبرهای آرامید (کولار) اشاره کرد.
درآمد این مجموعه در سال ۲۰۱۲ با هفتادهزار نفر پرسنل بالغ بر ۳۴٫۸۱۲میلیارد دلار بوده است.

/wp-content/uploads/2015/04/398px-Dupontat10th.jpg
دفتر مرکزی شرکت دوپونت در ویلمینگتن

این شرکت در زمینه تولید صفحات یکپارچه یک برند ماندگارست ، که تحت عنوان برند کورین فعالیت می کند ، این صفحات با همین عنوان اولین بار در ایران وارد شد و از اینرو صفحات یکپارچه را با عنوان کورین در ایران می شناسند. ولی در حال حاضر سنگ از این شرکت به ایران وارد نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *